Ofte stilte spørsmål
Når får vi utlevert båten?
Svar: Båtutlevering gjelder fra samme tidspunkt som boenhet, kl 14.00
Hva gjør vi når bagasjen er forsinket / savnet ved fly?
Svar: Kontakt service desk på flyplassen og meld bagasjen din for mistet
Når skal bestillingen betales?
Svar: Delbetaling må betales senest 14 dager etter bestilling er foretatt og restbetaling senest 1 mnd. før ankomst
Er det ekstra å betale for barn?
Svar: Ja det må betales for barn, det er antall senger man betaler for
Hvordan betaler jeg for bookingen?
Svar: det kan betales med kort via vår web side eller med ordinær bank transfer
Kan jeg få tilsendt faktura i Euro?
Svar: Ja, faktura kan sendes i Euro foruten Norge, Sverige og Danmark.
Kan jeg betale med Euro?
Svar: Ja du kan betale i Euro, vær sikker på at det innbetalte beløpet i Euro dekker beløpet i NOK
Må jeg betale depositum for boenhet og båt?
Svar: Det varierer ved de enkelte feriestedene. Ta kontakt med Din Tur for mer informasjon
Kan depositum betales med kort og hvilken valuta kan det betales med?
Svar: Det varierer ved de enkelte feriestedene. Ta kontakt med Din Tur for mer informasjon
Kan jeg kjøpe båtforsikring?
Svar: Enkelte feriested selger forsikring. Ta kontakt ned Din Tur for mer informasjon
Er Din Tur medlem av reisegarantifondet?
Svar: Ja Din Tur er medlem av reisegarantifondet
Hva innebærer reisegarantien?
Svar: Se info på reisegarantifondet side https://reisegarantifondet.no/
Når er ankomst og avreisetid?
Svar: Ankomst er klokken 14:00, ta kontakt med vertskapet om ankomst blir senere, avreise er senest klokken 10:00
Kan jeg endre eller kansellere bestillingen min?
Svar: Se informasjon om endring og kansellering i våre avtalevilkår https://www.dintur.no/new-web/avtalevilkaar.aspx
Hvordan kommer jeg i kontakt med vertskapet?
Svar: Det vil bli gitt kontaktinformasjon til vertskapet når delbetaling er foretatt
Er det utlån av flytevester på feriestedet?
Svar: Ja, alle som skal ut i båt vil få utlevert flytevester av vertskapet
Hvor finner jeg «mine bestillinger»?
Svar: Du finner «mine bestillinger» ved å logge inn med brukernavn og passord på www.dintur.no
Selger Din Tur reiseforsikring?
Svar: Nei, Din Tur selger ikke reiseforsikring
Selger Din Tur gavekort?
Svar: Ja, ved interesse ta kontakt med Din Tur via epost office@dintur.no eller telefon +4774073000
Kan jeg bestille transfer fra flyplass til feriestedet?
Svar: Mange av våre feriesteder tilbyr transfer fra/til flyplass. Ta kontakt med Din Tur, tilbyr ditt valgte feriested dette kan vi legge det til din bestilling
Hva er reglene for å føre en båt i Norge?
Svar: Det kreves båtlisens for å føre en båt for alle som er født 01.01.1980 eller senere
Får jeg informasjon fra vertskapet om fiskeplasser?
Svar: Ja, vertskapet vil informere sine gjester om hvor du skal dra for å finne de beste fiskeplassene
Er alle Din Turs feriesteder registrerte turistfiskevirksomheter?
Svar: Ja, alle feriestedene som kan bestilles gjennom Din Tur er registrerte turistfiskevirksomheter.
Hvor mye fisk kan man ta med ut fra Norge?
Svar: Utførselskvoten er på 18 kg pr person så lenge oppholdet har vært ved en registret turistfiskevirksomhet. Utførselskvoten må medbringes personlig ved utreise. Du kan ikke ta med fisk for andre som ikke reiser sammen med deg. Kvoten kan tas ut av landet inntil to ganger per kalenderår
Til toppen